Een kwaliteitsprobleem met een product of een (dreigende) crisis?

Een goede reputatie komt te voet en gaat te paard. Het is cliché, maar wel een waarheid als een koe. Het zorgvuldig opgebouwde imago van je bedrijf, merk of product kan in één klap helemaal de mist ingaan als er bij een probleem niet adequaat wordt gehandeld.

Juist op zo’n moment is communicatie ontzettend belangrijk, zowel intern als extern. Wat communiceer je, wanneer en hoe, wie zijn je stakeholders, wat moet je wél of juist niet doen?

Allemaal vragen die beantwoord moeten worden en om adequaat handelen en een strakke communicatieregie vragen.

Cappetti Communications heeft veel ervaring met issue- en crisismanagement.

Alhoewel er geen blauwdruk is hoe je een crisis of issue succesvol managet, er zijn  wel een paar belangrijke do’s en don’ts. Wetmatigheden die, als je ze goed toepast en met de juiste toon, kunnen bijdragen aan het in toom houden van een crisis en weer controle te krijgen.

Enkele ervaringen met issues en crisis:

  • Kwaliteitsproblemen (food en non-food);
  • Social media ‘aanvallen’;
  • Vastgelopen cao-processen;
  • Grootschalige reorganisaties;
  • Kritische consumentenprogramma’s;
  • Incidenten met klanten of medewerkers;
  • Privacy en IT-issues.
Issues & Crisis

Voor dit soort situaties ben ik 24/7 beschikbaar. Bel, app of mail mij: 06 21 46 2226 / info@cap-com.nl. Bij spoed is bellen sneller…

Cappetti Communications

Heb je communicatie-advies nodig, wil je impact maken en ook écht resultaat boeken?

Bel, app of mail mij!

Heb je communicatie-advies nodig, wil je impact maken en ook écht resultaat boeken?

Bel, app of mail mij!

Heb je communicatie-advies nodig, wil je impact maken en ook écht resultaat boeken?

Bel, app of mail mij!